Všeobecné obchodní podmínky
I.
Základní ustanovení
1. Tyto
všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní
podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský
zákoník (dále jen „občanský zákoník“)
Martina Rojíčková
IČ: 07435134
se
sídlem: Na Žofíně 206, 382 11 Větřní
kontaktní údaje:
email:
martina@kaivalyajm.cz
telefon:
608 369 007
www:
kaivalyajm.cz
(dále
jen „prodávající“)
2. Tyto
obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické
osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako
spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen: „kupující“) prostřednictvím webového
rozhraní umístěného na webové stránce dostupné www.kaivalyajm.cz (dále je „internetový obchod“).
3. Ustanovení
obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v
kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
4. Tyto
obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.
II.
Informace o zboží a cenách
1. Informace
o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností jsou
uvedeny u jednotlivého zboží v internetovém obchodě nebo u konkrétní
položky v případě využití sociální sítě. Ceny zboží jsou uvedeny včetně
daně z přidané hodnoty, všech souvisejících poplatků a nákladů za vrácení
zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být vráceno obvyklou poštovní
cestou. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány.
Toto ustanovení nevylučuje sjednání kupní smlouvy za individuálně sjednaných
podmínek.
2. Veškerá
prezentace zboží umístěná na webových stránkách nebo sociální síti je
informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu
ohledně tohoto zboží.
3. V
internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech spojených s balením
a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží
uvedené v internetovém obchodě platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno
v rámci území České republiky.
4. Případné
slevy s kupní ceny zboží nelze navzájem kombinovat, nedohodne-li se
prodávající s kupujícím jinak.
III.
Objednávka a uzavření kupní smlouvy
1. Náklady
vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku
v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení,
náklady na telefonní hovory), hradí kupující sám. Tyto náklady se neliší od
základní sazby.
2. Kupující
provádí objednávku zboží těmito způsoby:
·
prostřednictvím eshopu www.kaivalyajm.cz
·
prostřednictvím emailu,
·
využitím komunikačních prostředků sociální sítě
(např. Messenger).
3. Při
zadávání objednávky si kupující vybere zboží, počet kusů zboží, způsob platby a
doručení.
4. Kupující
je povinen zkontrolovat správnost údajů uvedených v objednávce.
5. O
přijetí objednávky informuje prodávající kupujícího v rámci vzájemné
komunikace podle zvoleného prostředku. Prodávající sdělí kupujícímu
předpokládaný termín doručení.
6. Všechny
objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může zrušit objednávku,
dokud není kupujícímu doručeno oznámení o přijetí objednávky prodávajícím.
Kupující může zrušit objednávku telefonicky na telefonní číslo nebo email
prodávajícího uvedený v těchto obchodních podmínkách.
IV.
Platební podmínky a dodání zboží
1. Cenu
zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující
uhradit následujícími způsoby:
·
bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího
číslo 2901495273/2010, vedený u Fio banky,
·
dobírkou v hotovosti při předávní zboží.
2. Společně
s kupní cenou je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s
balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li dále uvedeno výslovně jinak,
rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
3. V
případě platby v hotovosti je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě
bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 5 dnů od uzavření kupní smlouvy.
4. V
případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn
okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího.
5. Prodávající
nepožaduje od kupujícího předem žádnou zálohu či jinou obdobnou platbu. Úhrada
kupní ceny před odesláním zboží není zálohou.
6. Podle
zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku.
Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online,
v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin
7. Zboží
je kupujícímu dodáno:
·
na adresu určenou kupujícím objednávce.
8. Náklady
na dodání zboží v závislosti na způsobu odeslání a převzetí zboží jsou
uvedeny v objednávce kupujícího a v potvrzení objednávky prodávajícím.
V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího,
nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem
dopravy.
9. Je-li
prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v
objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je z
důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným
způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady
spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem
doručení.
10. Při
převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů
zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V
případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky
nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
11. Prodávající
vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je odeslán na
emailovou adresu kupujícího.
12. Kupující
nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží, včetně
nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží. Odpovědnost za nahodilou
zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí
zboží nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale
v rozporu s kupní smlouvou tak neučinil.
V.
Odstoupení od smlouvy
1. Kupující,
který uzavřel kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel,
má právo od kupní smlouvy odstoupit.
2. Lhůta
pro odstoupení od smlouvy činí 14 dnů
·
ode dne převzetí zboží,
·
ode dne převzetí poslední dodávky zboží, je-li
předmětem smlouvy několik druhů zboží nebo dodání několika částí
·
ode dne převzetí první dodávky zboží, je-li
předmětem smlouvy pravidelná opakovaná dodávka zboží.
3. Kupující
nemůže mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy:
·
o dodávce zboží, které bylo upraveno podle
přání kupujícího nebo pro jeho osobu,
·
v dalších případech uvedených v § 1837
občanského zákoníku.
4. Pro
dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy musí kupující odeslat prohlášení o
odstoupení ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy.
5. Odstoupení
od kupní smlouvy zašle kupující na emailovou nebo doručovací adresu prodávajícího
uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající potvrdí kupujícímu bezodkladně
přijetí odstoupení.
6. Kupující,
který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit prodávajícímu zboží do 14 dnů od
odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Kupující nese náklady spojené s navrácením
zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro
svou povahu obvyklou poštovní cestou.
7. Odstoupí-li
kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bezodkladně, nejpozději však do 14
dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na
dodání, které od něho přijal, a to stejným způsobem. Prodávající vrátí kupujícímu
přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím kupující
souhlasí a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
8. Jestliže
kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající
nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši
odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
9. Odstoupí-li
kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit přijaté peněžní
prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží
prodávajícímu odeslal.
10. Zboží musí
vrátit kupující prodávajícímu nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné a je-li
to možné, v původním obalu. Nárok na náhradu škody vzniklé na zboží je prodávající
oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
11. Prodávající
je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti
zboží, anebo když výrobce, dovozce anebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo
dovoz zboží. Prodávající bezodkladně informuje kupujícího prostřednictví
emailové adresy uvedené v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o
odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na
dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem,
popřípadě způsobem určeným kupujícím.
VI.
Práva z vadného plnění
·
má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly,
a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce
popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě
reklamy jimi prováděné,
·
se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití
prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
·
je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo
hmotnosti a
·
zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
2. Projeví-li
se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí zboží kupujícím, má se za to, že
zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady,
která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od
převzetí. Toto ustanovení se nepoužije u zboží prodávaného za nižší cenu na
vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho
obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání
nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z
povahy zboží.
3. V
případě výskytu vady může kupující prodávajícímu předložit reklamaci a
požadovat:
·
výměnu za nové zboží,
·
opravu zboží,
·
přiměřenou slevu z kupní ceny,
·
odstoupit od smlouvy.
4. Kupující
má právo odstoupit od smlouvy,
·
pokud má zboží podstatnou vadu,
·
pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný
výskyt vady nebo vad po opravě,
·
při větším počtu vad zboží.
5. Prodávající rozhodne o reklamaci ihned,
ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává
doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení
vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bezodkladně,
nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s
kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za
podstatné porušení smlouvy a kupující má právo od kupní smlouvy odstoupit. Za
okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy dojde projev vůle
kupujícího (uplatnění práva z vadného plnění) prodávajícímu.
6. Prodávající
písemně informuje kupujícího o výsledku reklamace.
VII.
Doručování
1. Smluvní
strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím
elektronické pošty.
2. Kupující
doručuje prodávajícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenu v těchto
obchodních podmínkách. Prodávající doručuje kupujícímu korespondenci na
emailovou adresu uvedenou v jeho zákaznickém účtu nebo v objednávce.
VIII.
Mimosoudní řešení sporů
1. K
mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká
obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2,
IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs.
Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese
http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi
prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
2. Evropské
spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00
Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz
je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU)
č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line
a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení
o řešení spotřebitelských sporů on-line).
3. Prodávající
je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou
kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká
obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním
zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
IX.
Závěrečná ustanovení
1. Veškerá
ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se právním řádem České republiky. Pokud
vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají,
že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva
spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
2. Prodávající
není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu
ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
3. Všechna
práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu,
včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a
dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat
nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu prodávajícího.
4. Prodávající
nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do
internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením.
Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by
mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která
by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně
užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a
užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým
způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
5. Kupující
tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského
zákoníku.
6. Kupní
smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím
v elektronické podobě a není přístupná.
7. Znění
obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením
nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění
obchodních podmínek.
8. Přílohou
obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
Tyto
obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 1.12.2020